Kaas -en wijnavond
Ook hier weer een primeur , onze eerste kaas -en wijnavond. Alle stoelen waren nogmaals volzet ,waarvoor dank !
Zaterdag 19 oktober , alle hens aan dek…puzzelen hoe we iedereen meer dan behoorlijk aan de tafels krijgen , bestek tellen , glazen opblinken etc. We moeten er klaar voor zijn , en JA dat waren we zekers ! Bij binnenkomst hadden onze gasten de keuze uit een prosecco of een mocktail op basis van Basilicum (nu weet ik dat vlotjes). In samenwerking met “Kaas en zuivel Nathalie” uit Temse (ook wij steunen onze lokale handelaars !) konden wij iedereen een mooi bord met kaas of vlees aanbieden. Volledig afgewerkt zoals het hoort . 7 verschillende kazen met brood a volonté . Tijdens het eten hadden wij 2 glazen wijn / persoon voorzien. Zij hadden keuze uit 2 witte en/of rode wijnen. Wit : Honoro Vera blanco of de Las Margas blanco. De ene wat zoete toetsen de andere voller en mineraler van smaak . Voor Rood : Honoro vera Rioja Tempranillo of een Franse Saint Collias. Een fluweel zachte of een vollere ,iets krachtigere rode wijn. Iedereen vond zijn gading. Aflsuiten deden we met een desserten buffet. Veel is niet genoeg dus overdreven we wat…aardbei of chocolade mousse , profiterrollekes (roomsoezen) , een selectie van gebakjes en dan nog , speciaal voor ons gemaakt door Luna , een kom vol koekjes en een citroencake. En als dat niet genoeg was , een dessertwijn “Les petit enclos des roses”.
Een meer dan geslaagde avond vol plezier en lekker eten !
Zoals beloofd was het , veel , lekker ,verzorgd en schappelijk van prijs.







